Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies znajdującą się na stronie 14,15 wPolityce prywatności .
Dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wydanie aktów stanu cywilnego.
Opłaty:
wydanie odpisu zupełnego aktów stanu cywilnego - 33,00 zł - cz.II,kol.2, pkt 1 ppkt 2 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635) ,
wydanie odpisu skróconego aktów stanu cywilnego - 22,00 zł – cz.II, kol.2, pkt 1 ppkt 3 załącznika do wyżej powołanej ustawy.
Miejsce złożenia dokumentów:
urząd stanu cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
dla Miasta i Gminy Pasłęk właściwy - Urząd Stanu Cywilnego w Pasłeku,
tel. 55 248 23-73
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie.
Uwagi:
Rodzaje odpisów aktów stanu cywilnego: - odpisy zupełne aktów stanu cywilnego (odpis zupełny stanowi dosłowne powtórzenie treści aktu stanu cywilnego wraz ze wszystkimi wzmiankami dodatkowymi), - odpisy skrócone aktów stanu cywilnego (w odpisie skróconym aktu stanu cywilnego podaje się jego treść, z uwzględnieniem treści wzmianek dodatkowych oraz z pominięciem wyrazów, ustępów i zdań skreślonych).
O wydanie odpisu aktów stanu cywilnego można się zwrócić drogą pocztową, przesyłając do urzędu stanu cywilnego miejsca zdarzenia podanie o wydanie odpisu aktu, wraz z uiszczeniem wymaganej opłaty skarbowej.
Odpisy aktów stanu cywilnego wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego; odpisy aktów stanu cywilnego mogą być również wydane na wniosek osób, które wykażą w tym interes prawny, oraz na wniosek organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.