Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies znajdującą się na stronie 14,15 wPolityce prywatności .
Burmistrz jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy oraz prawidłowego funkcjonowania, szczególnie poprzez:
właściwy podział zadań między członków kierownictwa Urzędu tj: Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,
prawidłowe określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy pracowników Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych,
ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
stosowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie preferującej faktyczne kwalifikacje i kompetencje,
właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli.
Burmistrz jest organem wykonawczym gminy (art. 26 ustęp 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym). Wykonuje on uchwały Rady Miejskiej w Pasłęku i zadania określone przepisami prawa.
Do jego zadań należy w szczególności:
przygotowanie projektów uchwał Rady Miejskiej,
określanie sposobu wykonywania uchwał,
gospodarowanie mieniem komunalnym,
wykonywanie budżetu,
zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych
Ponadto Burmistrz:
kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz,
wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,
składa jednoosobowo oświadczenie woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,
prowadzi gospodarkę finansową miasta,
ogłasza uchwały Rady Miejskiej, w tym uchwały budżetowe i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkłada uchwały Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
odpowiada za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie,
koordynuje działalność służb użyteczności publicznej,
załatwia wnioski i postulaty posłów i senatorów oraz interpelacje radnych,
nawiązuje stosunek pracy z pracownikami samorządowymi oraz je rozwiązuje,
podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,
wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Burmistrza przepisami prawa, uchwałami Rady.