Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies znajdującą się na stronie 14,15 wPolityce prywatności .
Wpisanie aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu sporządzonych za granicą
Wymagane dokumenty:
Podanie o wpisanie (transkrypcję) aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
Oryginalny dokument aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
Urzędowe tłumaczenie zagranicznego aktu stanu cywilnego dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Opłaty:
decyzja administracyjna o wpisaniu do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą - 50,00 zł – cz.I, kol.2, pkt. 3 załącznika do ustawy z dn.16.11.2006r. o opł..skarb. (Dz.U. 2006 Nr 225 poz.1635),
Miejsce złożenia dokumentów:
urząd stanu cywilnego miejsca zamieszkania wnioskodawcy,
Urząd Miasta i Gminy Pasłęk właściwy - Urząd Stanu Cywilnego w Pasłęku, tel. 55 248-23-73
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie po uprawomocnieniu się decyzji.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 z późn. zmianami),
Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I